Se m’ha acabat la coca.

I no em refereixo a la coca de Sant Jordi (es fa coca per Sant Jordi?). Em refereixo a les meves infusions de fulla de coca. Els metges diuen que és un fort estimulant, però jo les prenia a la nit, mentre llegia una mica o veia alguna pel·lícula a la tele; i després dormia tan tranquil. O sigui que, o jo vaig en contra de la medecina o la medecina encara té molts enigmes per resoldre.

Me les portaven del Perú uns amics que, per qüestions de feina, hi anaven sovint. Però des de fa uns mesos m’he quedat sense subministrador. La crisi s’ho emporta tot per davant, fins i tot, les meves infusions de fulla de coca. Afortunadament sempre me’n portaven uns quants paquets que m’han durat fins aquests dies. No sé si es deuen trobar infusions d’aquestes als herbolaris de Barcelona. Algun suggeriment?

No m’ho havia preguntat mai fins ara, però, pot ser que sigui il·legal aquest producte? El fabrica una empresa totalment legal al Perú (ENACO, S.A.), però no sé si això és motiu suficient per a considerar-lo legal al nostre país. La Empresa Nacional de la Coca, S.A. té fins i tot pàgina web (www.enaco.com.pe) i he vist que fabriquen molts altres hierbajos a part de la Coca. A veure si resulta que les nits que em foto una infusió estic delinquint! De totes formes, la capsa inclou els Nutritional Facts, en anglès, en els que ens informa de que no porta greixos, ni proteínes, ni calories … Sembla que si no porta res de res, no ha de ser prohibit, oi?

I després, pensant, pensant, se m’ha acudit que els que haguessin pogut tenir problemes de debò, són els amics que m’ho portaven de Perú. Si els enxampen a l’aduana, què els hagueren dit? No he trucat per preguntar-los… com que ara ja no hi van. Però no he deixat de pensar que, com a mínim, els hauria d’haver portat tabac a la garjola. No sé si m’haguessin deixat portar-los fulla de coca.