Una de les pegues que tenen els llibres tant llargs, com el de Jonathan Littell, es que, un cop llegits, si vols buscar alguna cosa en ells, ès molt dificil de trobar. Sobre tot quan els capítols son llarguíssims i el seu títol no t’orienta gaire sobre el contingut. Per cert, agraïria a qualsevol que tingui una idea del perqué dels títols dels capítols (Tocata, Courante, Zarabanda, Alemanda, Giga, Aire, Minueto) que m’ho faci saber. El protagonista manifesta en algún lloc la seva preferencia per la música barroca francesa (Couperin, Rameau, etc.), peró tampoc hi veig gaire la relació.

M’estic preparant un index onomàstic que publicaré properament. Espero que es puguin publicar fitxers pdf en aquest bloc, i si no, ja buscaré alguna sol.lució. La preparació del index, em porta molt de temps i, per aixó, potser no en tingui gaire (de temps) per continuar parlant del nostre ¿benvolgut? Max Aue. Però, ja sabeu … L’index ens permetra parlar amb més rigor.

També m’estic rellegint “Guerra i Pau” de Tolstoi, perque em va fer l’impressió de que l’estructura dels dos llibres ès molt semblant i podria ser que hi haguessin d’altres paral.lelismes. Si els trobo, ja os ho faré saber.